Berlingske Business

Topsil måske på vej til at blive solgt

Topsil
Arkivfoto: Topsil. Foto:

Topsil har fået ikke-bindende købstilbud, som producenten af silicium til halvlederindustrien har taget under overvejelse.

Det fremgår af en meddelelse til fondsbørsen onsdag eftermiddag.

»I forbindelse med strategiarbejdet i 2015 har Topsil analyseret udviklingen i markedet, sin markedsposition og de fremadrettede muligheder. Som led heri har selskabet taget kontakt til andre aktører i siliciumbranchen og til forskellige dele af værdikæden«, skriver Topsil i meddelelsen.

»I forlængelse heraf har Topsil modtaget et antal henvendelser om selskabets mulige interesse i at frasælge hele eller dele af siliciumforretningen eller indgå i en større strategisk sammenhæng. Nogle henvendelser har form at ikke-bindende, indikative købstilbud«, uddyber selskabet.

epaselect GERMANY WEATHER

Topsil lancerede i forbindelse med sit årsregnskab for 2015 en strategi, der skal skabe en stærkere platform for selskabets fremtid og dermed sikre et markant løft i indtjeningen fra 2017.

»Hvorvidt disse tilkendegivelser har interesse for selskabet og alle dets interessenter, eller om der er andre og mere positive strategiske alternativer, vil bestyrelsen vurdere i den kommende periode«, annoncerer Topsil.

Producenten vil orientere nærmere, når det er påkrævet eller passende, og såfremt det bliver aktuelt, vil bestyrelsen fremlægge en konkret anbefaling til aktionærerne.

Aktien i Topsil stiger med 19,1 pct. til 0,28 kr. onsdag efter offentliggørelsen af meddelelsen.

Tech

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen