Berlingske Business

Topdirektør forlader Rovsing til januar

TIL NF F 3%03-4 ROVSING
Foto:

Rovsing udskifter sin nuværende administrerende direktør Julian Bott til januar.

Julian Bott har ønsket at fratræde sin stilling i selskabet med virkning fra udgangen af januar 2016, oplyser selskabet. Julian Bott overtog chefstolen i selskabet i november sidste år.

- Jeg forlader Rovsing nu, fordi jeg skal til et andet selskab i Schweiz, siger Julian Bott til Ritzau Finans.

Der er allerede fundet en afløser til stillingen. Det drejer sig om "en erfaren profil fra en større europæisk rumfartsvirksomhed", oplyser selskabet i en meddelelse til fondsbørsen.

Rovsing

- Den nye administrerende direktør har adskillige års teknisk og ledelsesmæssig erfaring fra rumfartsbranchen gennem forskellige stillinger hos nogle af Europas største rumfartsvirksomheder, skriver selskabet.

- Der er fundet en afløser. Og jeg forventer, at navnet vil blive offentliggjort i løbet af et par uger, siger den snart forhenværende direktør for Rovsing.

Den nye administrerende direktør forventes at tiltræde sin stilling 1. januar 2016, og Julian Bott vil derefter overdrage til den ny administrerende direktør i januar.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen