Berlingske Business

Topchef vipper Rockwool-familien af pinden

rock
Produktion af rockwool på fabrikken Rockwool i Ø. Doense ved Hobro. Foto:

Den nye topchef i Rockwool mener ikke, at Thomas Kähler kan bestride en direktør-stilling og være næstformand i bestyrelsen samtidig. Derfor har Kähler fået valget mellem at være aktiv i virksomheden eller i bestyrelsen.

Thomas Kähler har som femte generation i familien bag Rockwool siddet på posten som adm. direktør for Rockwool Scandinavia og samtidig været næstformand for bestyrelsen i Rockwool International de sidste to og et halvt år. Men nu er det slut med både at blæse og have mel i munden, skriver Børsen.

»I min verden kan man ikke både sidde i formandskabet og samtidig være koncernledelsen,« siger Rockwools nye adm. direktør, Jens Birgersson.

Således fik Thomas Kähler muligheden for at fortsætte i formandsskabet eller at få en mere operativ rolle i virksomheden. Valget faldt på det sidste, og Thomas Kähler er nu divisionsleder af Systems, som producerer akustiklofter og facadebeklædning.

Produktion af rockwool på fabrikken Rockwool i Ø. Doense ved Hobro.

Thomas Kähler fortsætter som menig medlem i bestyrelsen, mens hans fætter Søren Kähler overtager posten som næstformand.

Jens Birgersson har været topchef i Rockwool siden februar, hvor hans primære opgave har været at gå virksomheden efter i sømmene for at gøre Rockwool mere lønsom. Den svenske topchef har været otte måneder om at præsentere en ny plan for aktiemarkedet, men med et løfte om at øge indtjeningen med 50 mio. euro årligt, var reaktionen positiv trods ventetiden.

20BUSBirgersson.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen