Berlingske Business

To store amerikanske kemigiganter forhandler fusion

DOW-M&A/DU PONT
De to amerikanske kemigiganter Dow Chemical og DuPont er i forhandlinger om en fusion. Foto:

De to amerikanske kemigiganter Dow Chemical og DuPont er i forhandlinger om en fusion, lyder det fra kilder med kendskab til sagen ifølge The Wall Street Journal.

Transaktionen, der vil skabe en virksomhed med en værdi på næsten 120 mia. dollar, kan ifølge avisen blive annonceret i løbet af de kommende dage. Efter en sammensmeltning kan der blive tale om at opsplitte det i tre dele, mener den amerikanske erhvervsavis endvidere at vide.

Dow Chemicals topchef, Andrew Liveris, forventes at blive formand for det nye selskab, mens DuPonts administrerende direktør, Edward Breen, står til at beholde sin titel.

Wall Street Journal, som først bragte fusionsrygterne til torvs, kender ikke de nærmere vilkår for transaktionen, men nogle af avisens kilder til historien siger, at der vil være tale om en fusion med ligeværdige perter, og at der dermed ikke vil være nogen stor præmie til nogen af aktionærerne.

Endnu er intet dog underskrevet, og transaktionen kan falde til jorden, noterer kilderne ifølge avisen.

DuPont har flere gange tidligere vist sig fra den opkøbshungrende side, blandt andet i 2011 med købet af den danske virksomhed Danisco.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen