Berlingske Business

Stabile Chr. Hansen overrasker positivt i andet kvartal

folketingsvalg2015
Foto:

C20-selskabet Chr. Hansen præsenterer et halvårsregnskab som forventet og opjusterer forventningerne en smule.

Ingredienskoncernen Chr. Hansen overrasker sjældent ret meget i hverken positiv eller negativ retning i sine regnskabsmeddelelser, og regnskabet for første halvår af det forskudte regnskabsår 2015/16 er da heller ingen undtagelse.

Tallene hælder dog umiddelbart til den positive side, når man sammenligner med analytikernes estimater.

Således ligger omsætningerne for de tre forretningsdivisioner højere end forventet, og den organiske vækst i kvartalet endte i den høje ende på 12 procent.

RB Månedens aktie: Fødevareinvestorer tjente milliarder i juli

»Resultaterne for første halvår 2015/16 var opmuntrende med kraftig vækst i Food Cultures & Enzymes og Natural Colors og en markant forbedring af rentabiliteten i begge divisioner.«

»Den beskedne vækst i Health & Nutrition var ventet, og vi forventer større vækst i denne division i andet halvår,« siger adm. direktør Cees de Jong i en pressemeddelelse.

Dermed er der sammenlagt opnået en organisk vækst på 13 procent i første halvår, og det har fået ledelsen til at opjustere forventningerne til året en smule i forhold til meldingerne efter første kvartal.

Nu ventes en organisk omsætningsvækst på 10-12 procent mod tidligere 9-11 procent.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen