Berlingske Business

SP Group opjusterer efter fynsk opkøb

SP Group har indgået en aftale om at købe Medicopack i Langeskov på Fyn for en samlet købssum, inklusive overtagelse af gæld (enterprise value), på op til 32 mio. kr. Købet finansieres ved låneoptagelse.

»Købet af Medicopack accelererer SP Groups vækst. Vi køber en velfungerende og velpositioneret virksomhed ud fra en klar overbevisning om, at vi i fællesskab kan udnytte vores erfaringer inden for udvikling, produktion og salg af medicoprodukter til at styrke konkurrencekraften og skabe en endnu stærkere position internationalt,« siger SP Groups administrerende direktør, Frank Gad, i en meddelelse fra selskabet.

Medicopack blev etableret i 1968 og henter 85 pct. af sin omsætning gennem eksport. Selskabet har kunder i 15 lande. Da virksomheden har et stærkt brand, fortsætter den sit virke under det hidtidige navn.

Sp

Selskabet omsætter for knap 100 mio. kr. med et normaliseret driftsoverskud (EBITDA) på cirka 6-7 mio. kr. Virksomheden beskæftiger cirka 80 fuldtidsansatte, der forventes at fortsætte.

FORVENTNING TIL OMSÆTNING OPJUSTERES

SP Group opjusterer som følge af købet forventningerne til indeværende års omsætning.

Medicopack venter at omsætte for cirka 50 mio. kr. i den resterende del af året med et resultat før skat på cirka 3 mio. kr. Herfra skal trækkes omkostninger til købet samt til integration, hvorfor nettoindtjeningen i andet halvår 2016 ventes at være tæt på 0.

Omsætningen ses derfor nu i niveauet 1450-1500 mio. kr. mod tidligere 1400-1500 mio. kr. med et resultat før skat og minoriteter i niveauet 100 mio. kr. - ganske som tidligere skønnet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen