Berlingske Business

SP Group næsten fordobler resultatet

SP Group har fået en god start på 2015 med en vækst i omsætningen i første kvartal på 12,6 pct. til 307,3 mio. kr. og en næsten fordobling af resultatet før skat og minoriteter til 14,0 mio. kr. mod 7,2 mio. kr. i samme periode sidste år.

- Første kvartal 2015 har været vort hidtil bedste kvartal på både top- og bundlinje til trods for mange markedsudfordringer, specielt for vore coating aktiviteter, siger selskabets administrerende direktør Frank Gad i regnskabet.

SP Group fastholder i regnskabet sine forventninger til hele 2015 om et resultat før skat og minoriteter, der er lidt større end i 2014, hvor resultatet blev på 51,5 mio. kr. Markedsudsigterne er dog fortsat uklare, noteres det.

- Den globale økonomi forventes også at vokse i 2015, men den er fortsat skrøbelig og mærket af økonomisk uvished. På nærmarkederne i Europa forventes lav vækst i økonomien generelt, idet en række lande fortsat har bekymrende store underskud på de offentlige finanser og stor gæld, skriver SP Group.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen