Berlingske Business

SP Group løfter salget trods træge markeder

Plastfabrikanten SP Group formåede at øge salget i 2014 trods svag vækst i økonomien, og selskabet har både øget omsætningen herhjemme og uden for landets grænser, mens der til gengæld er en mindre tilbagegang på driften.

Det fremgår af selskabets årsregnskab, der er offentliggjort torsdag eftermiddag.

SP Group løftede omsætningen til 1164,9 mio. kr. sidste år, hvilket var en fremgang fra 1102,1 mio. kr. i 2013.

Driftsresultatet, EBIT, faldt derimod til 60,2 mio. kr. 65,3 mio. kr., mens resultatet før skat og minoriteter steg til 51,5 mio. kr. fra 50,2 mio. kr.

- 2014 blev vort hidtil bedste år målt på overskud før skat og minoriteter. Vi forventer at kunne gøre det endnu bedre i 2015, hvis verdensøkonomien fortsat udvikler sig positivt, siger administrerende direktør Frank Gad i forbindelse med regnskabet.

SP Group venter i 2015 et lidt større resultat før skat og minoriteter end i 2014. Indeværende år vil desuden byde på en række nye produkter.

- SP Group vil lancere en række nye produkter og løsninger til kunder i specielt health care, cleantech, fødevarerelaterede samt olie- & gasindustrierne. Disse nye løsninger forventes at bidrage til både vækst og indtjening, skriver SP Group i regnskabet.

pakker

27BUSastrup.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen