Berlingske Business

Solar skifter direktør - Jens Andersen afløser Anders Wilhjelm

aaa
Anders Wilhjelm Foto:

Solar har i weekenden udnævnt Jens Andersen til ny administrerende direktør med virkning søndag.

Herefter vil direktionen i Solar bestå af Jens Andersen sammen med CCO Hugo Dorph og CFO Michael Jeppesen.

- Jens Andersen afløser Anders Wilhjelm, der efter gensidig aftale fratræder sin stilling som CEO per dags dato, hedder det i søndagens meddelelse fra Solar.

- Anders Wilhjelm har siden maj 2014 stået i spidsen for Solars transformation fra en klassisk grossistforretning til en moderne sourcing- og servicevirksomhed og sat et markant præg på forretningen, udtaler bestyrelsesformand Jens Borum og fremhæver, at bestyrelsen påskønner Anders Vilhjelms indsats og de resultater, han har opnået for Solar.

11BUSPix-Solar-152749.jpg

Jens Andersen har siden 2012 været Senior Vice President, medlem af Group Management og Managing Director for Solar Danmark, som er Solar-koncernens største og mest lønsomme forretningsenhed. 48-årige Jens Andersen vil fortsat varetage funktionen som Managing Director for Solar Danmark ved siden af stillingen som CEO.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen