Berlingske Business

Sløv efterspørgsel hæmmer NKTs franske kabelkonkurrent

NEXANS-RESULTS/
Nexans' administrerende direktør, Arnaud Poupart-Lafarge. Foto:

Den franske kabelvirksomhed Nexans, der er konkurrent til NKT Cables, kom ud af tredje kvartal med en nedgang i salget, hvor særligt det europæiske og nordamerikanske marked har været udfordrende.

I kvartalet faldt den samlede omsætning til 1124 mio. euro mod 1130 mio. euro i samme kvartal sidste år målt på konstante metalpriser.

Alene i Europa faldt omsætningen 1,3 pct. som følge af sløv kabelefterspørgsel i byggeindustrien, særligt på det franske marked. I Nordamerika dykkede salget hele 15,6 pct. som følge af en særdeles presset olie-, gas- og minesektor, der har skåret kraftigt ned på investeringerne.

Som ventet var der dog fremgang i salget af højspændingssøkabler. Salgsfremgangen skete dog i et langsommere tempo, end det var tilfældet i de forrige kvartaler.

epaselect POLAND ECONOMY

- Tredje kvartal af 2015 var præget af samme flade tendenser, som vi så i årets første halvår. Der er dog en positiv udvikling af spore på markedet for højspændingssøkabler, udstyr til bilindustrien og LAN-kabler, hvilket udligner de negative tendenser i olie- og gassektoren, siger Nexans' administrerende direktør, Arnaud Poupart-Lafarge, i forbindelse med regnskabet.

Selskabets ledelse tilføjer, at en ny strategiplan skal søsættes for at øge lønsomheden fremadrettet.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen