Berlingske Business

Sløj indtjening kostede koncernchef jobbet

Carsten Bjerg, koncernchef i Grundfos taler på konferencen Lede
Carsten Bjerg, koncernchef i Grundfos taler på konferencen Ledelsens Dag tirsdag d. 20 november 2012 i København, hvor han blev kåret som Årets Leder 2012. (Foto: Nils Meilvang/Scanpix 2012) Foto:

Carsten Bjerg leverede ikke resultater, der var gode nok på pladsen som koncernchef i Grundfos. I dag får han fyresedlen.

Det var på mange måder et blandet regnskab, som Grundfos leverede i marts i år. Et regnskab, der har været med til at føre Carsten Bjerg mod den fyring som koncernchef, som han i dag står over for.

Carsten Bjerg CEO and Group President, Grundfos

For på trods af en fin vækst i omsætningen på 6,7 procent, så den i 2012 landede på 22,6 milliarder kroner, så bundlinjen helt anderledes ud.

Evnen til at tjene penge led et knæk. Resultatet før renter og skat gik tilbage fra godt to milliarder kroner i 2011 til 1,8 milliarder kroner sidste år.

Sammenholdt med evnen til at opdyrke nye forretningsområder, kom det i dag til udtryk med en fyring af koncernchefen gennem syv år.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen