Berlingske Business

Skandinavisk tobak har fundet en god cigar

Skandinavisk tobak har fundet en god cigar - 1
En cigar skal helst tændes med en fidibus fra traæemballagen eller en tændstik for at at opnå den maksimale nydelse. Cigarer er et nicheprodukt, som Scandinavian Tobacco Company forsøger at vinde markedsandele over. Foto:

Der er fyrige planer for, at Scandinavian Tobacco Group skal blive verdens førende inden for cigarer. Selskabet har netop været på indkøb i Sydamerika.

Scandinavian Tobacco Group - tidligere kendt som Skandinavisk Tobakskompagni - går ind i det nye år med nyrullede ambitioner. Selskabet har købt to cigarfabrikanter i henholdsvis Danli i Honduras og Esteli i Nicaragua. Sælgerne er familierne Toraño og Olivas. Det skriver dabladet Børsen.

Tobaksselskabet har i mange år gjort sit bedste for at komme til at dominere den indbringende nicheindustri. De to producenter leverer håndrullede cigarer til den amerikanske tobaksproducent CAO, som ST købte i 2007.

”Vi ønskede at sætte os på CAO’s hovedleverandør og få større kapacitet generelt inden for håndrullede cigarer,” siger STs direktør Anders Colding Friis, der ifølge Børsen ikke vil oplyse, hvor meget han har betalt for de virksomheder.

Ifølge Børsen er der dig tale om trecifret millionbeløb. Beløbet kan Scandinavian Tobacco Group finansiere over driften, og selskabet oplever desuden, at de ikke er lige så hårdt ramt af forbrugernes svigtende tillid som andre.

”I disse tider er det ikke det værste tidspunkt at være i tobak. Vi oplever også de urolige tider, men vi er bare ikke så hårdt udsatte, som så mange andre er,” siger Anders Colding Friis.

Scandinavian Tobacco Group er en global virksomhed med dansk hovedsæde, der beskæftiger flere end 10.000 ansatte. Det er moderselskab for en række danske og udenlandske dattervirksomheder inden for produktion og salg af tobaksprodukter samt en gros- og detailsalg af dagligvarer. Samtidig med gruppen er verdens tredjestørste producent af cigarer, er det verdens største inden for pibetobak.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen