Berlingske Business

Siemens bygger ny offshore-vindmøllefabrik i Cuxhaven

INDIA-UN-CLIMATE-WARMING
ARKIVFOTO. Siemens investerer 200 mio. euro til bygning af sin første produktionsfacilitet til offshore vindmøllekomponenter i Tyskland.  Foto:

Siemens investerer 200 mio. euro til bygning af sin første produktionsfacilitet til offshore vindmøllekomponenter i Tyskland.

Siemens investerer 200 mio. euro til bygning af sin første produktionsfacilitet til offshore vindmøllekomponenter i Tyskland.

Fabrikken opføres i Cuxhaven og skal fremstille naceller til selskabets møller, der er designet til havet og har en kapacitet på 7 megawatt.

GERMANY-US-ESPIONAGE-POLITICS-COMPANY-SIEMENS-FILES

Fabrikken ventes at være klar til at producere de første naceller fra medio 2017, fremgår det af en meddelelse fra Siemens, der kalder fabrikken den mest betydelige nye produktionsfacilitet for selskabet i Tyskland de senere år.

- Fabrikken vil beskæftige op til 1000 uddannede medarbejdere. Udbygningen af offshore vindenergikapacitet i Tyskland og Europa repræsenterer en enorm mulighed for det nordlige Tyskland og Siemens, siger Siemens' topchef Joe Käser i meddelelsen.

GERAMNY SIEMENS RESULTS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen