Berlingske Business

Sensommeren bød på lavere tøjsalg i IC Group

FASHION-BRITAIN-MEN-TIGER OF SWEDEN
Arkivfoto: Tøjkoncernen IC Group - der blandt andet ejer mærkerne Peak Performance og Tiger of Sweden - fik ikke den bedste start på det nye regnskabsår, der begyndte 1. juli. Foto:

Tøjkoncernen IC Group omsatte for 4,8 procent mindre i første kvartal i det forskudte regnskabsår 2017/18.

Tøjkoncernen IC Group - der blandt andet ejer mærkerne Peak Performance og Tiger of Sweden - fik ikke den bedste start på det nye regnskabsår, der begyndte 1. juli.

Selskabet omsatte for 4,8 procent mindre i juli, august og september, når man sammenligner med samme periode sidste år.

Det var navnligt hos Tiger of Sweden, hvor det kneb at følge sidste års tempo. Her faldt omsætningen med otte procent til 266 millioner kroner.

Peak Performance

Men også de øvrige brands bød på tilbagegang, blandt andet hos by Malene Birger, der omsatte for 96 millioner kroner. Det svarer til et fald på tre procent.

Bundlinjen var dog næsten uforandret med en lille pil opad. Resultatet af den primære drift steg med fem millioner kroner til 140 millioner kroner.

/ritzau/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen