Berlingske Business

Schweizisk pumpegigants indtjening falder med 95 pct.

En stor nedgang i ordrerne fra kunder i olieindustrien koster dyrt hos den schweiziske pumpegigant Sulzer, der har måttet se indtjeningen skrumpe med hele 95 pct. i de første seks måneder af året, hvilket nu fører en nedjustering med sig.

Ifølge Bloomberg News lød Sulzers bundlinje på 26,8 mio. schweizerfranc i første halvår mod 483,5 mio. schweizerfranc i samme periode året før. Det er særligt olieprisen, der er halveret det seneste år, som nu kan aflæses i regnskabstallene.

- Nogle virksomheder har udsat projekter, og investeringsniveauet - specielt fra internationale olieselskaber - er fortsat lavt, skriver selskabet i en kommentar til regnskabet.

Som følge af de svære markedsudsigter nedjusterer Sulzer forventningerne til årets resultat, så det nu venter en moderat tilbagegang i driftsresultat, EBITDA, mod tidligere en flad udvikling.

Regnskabet bliver modtaget en kende negativt på børsen i Zürich, hvor aktien falder med omkring 1 pct. til 93,90 schweizerfranc ved middagstid tirsdag. Det sker dog efter tidligere at have været nede med mere end det dobbelte.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen