Berlingske Business

Schouw: Vi skal have en markant position i rejefodermarkedet

schouw
Jens Bjerg Sørensen, adm. direktør, Schouw og Co. Foto:

Biomar, der er et datterselskab til Schouw & Co., vil med sit opkøb af ecuadorianske Alimentsa etablere sig som en markant spiller i markedet for rejefoder.

»Det er en del af den globale ekspansions- og vækstplan, vi har i Biomar. Vi vil gerne ind i foderproduktionen til en ny fiskeart, og nu har vi fået en platform og en position i rejefoder. Den skal udvikle sig og skabe langsigtet, stor vækst,« siger Jens Bjerg Sørensen, der er administrerende direktør i Schouw & Co.

Overtagelsen af Alimentsa ventes at få effekt fra efteråret 2017 og vil derfor ikke bidrage synderligt i år. Til gengæld venter industrikonglomeratet, at opkøbet vil bidrage med en omsætning på over 500 mio. kr. og et driftsresultat over 110 mio. kr. opgjort før afskrivninger.

Den ecuadorianske rejefoderproducent har produktionskapacitet på cirka 110.000 ton rejefoder om året.

»Vi overtager virksomheden som den er, med alle medarbejdere, fabrik, udstyr og kunder. Forhåbentlig er det er rigtig vækstmaskine på den lange bane, som vi har fået,« siger Jens Berg Sørensen.

Alimentsa omsatte for 500 mio. kr. i 2016 og er dermed den fjerdestørste rejefoderproducent i Ecuador.

»Ecuador er et spændende og stort marked og et godt sted at starte. Størrelsesmæssigt er Alimentsa en virksomhed, som giver mulighed for, at vi kan komme ind og overskue sagerne. Det er en virksomhed, der passer godt ind i vores portefølje,« siger Jens Berg Sørensen.

BM-ERHVERV-SCHOUW OG CO., ÅRHUS

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen