Berlingske Business

Saniståls fokus på lønsomhed gav fald i aktiviteten

Sanistål A/S.
Sanistål A/S. Foto:

Sanistål fastholder forventningerne til 2015 om et resultat af den primære drift (EBIT) på 90-120 mio. kr.

Det fremgår af selskabets regnskab for tredje kvartal for 2015 torsdag formiddag.

Selskabet realiserede i årets tredje kvartal en omsætning på 1012 mio. kr. mod 1107 mio. kr. i samme kvartal sidste år. Driftsresultatet på EBITDA-niveau endte på 44 mio. kr. mod 33 mio. kr. sidste år.

ROYAL MAIL-RESULTS

På bundlinjen landede selskabet et overskud på 23 mio. kr. Til sammenligning lød overskuddet på 10 mio. kr. i tredje kvartal sidste år.

- Vores fokus på lønsomhed øger fortsat indtjeningen, men giver et fald i aktiviteten. På industrimarkedet oplever vi, at der konkurreres både på pris og risikovillighed, hvor Sanistål fravælger ikke-rentable ordrer og samhandelskontrakter med for risikofyldte betingelser, hvilket presser vores aktivitet, skriver selskabet i regnskabet.

I forbindelse med ny spareplan skærer Carlsberg 2000 stillinger

Ligeledes har markederne i Østeuropa været mærket af den manglende projektfinansiering fra Rusland og EU, og det har sammen med et fald i eksporten til Rusland påvirket kunderne og givet lavere aktivitet, skriver Sanistål i regnskabet.

Tabel over regnskabet for tredje kvartal 2015:

#

Mio. kr. 2015 Q3 2014 Q3 2015 9M 2014 9M 2014 FY

---------------------------------------------------------

Omsætning 1012 1107 3052 3259 4375

Bruttoavance 231 239 707 713 986

EBITDA 44 33 114 91 145

EBIT 30 18 70 46 75

Resultat før skat 28 12 54 21 56

Nettoresultat 23 10 45 18 51

---------------------------------------------------------

#

Forventninger til 2015:

#

Mio. kr. Ved Q3 Før Q3

----------------------

EBIT 90-120 90-120

----------------------

#

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen