Berlingske Business

Rovsings indtjening falder trods stor fremgang på toplinjen

Selv om omsætningen er steget med næsten 50 pct. hos rumselskabet Rovsing, så har det ikke formået slå kapital af fremgangen og må således notere et minus på driften i tredje kvartal. Samtidig bliver forventningerne til hele året nedjusteret.

Omsætningen i tredje kvartal steg med 3 mio. kr. til 9,3 mio. kr. for selskabet, der lever af at sælge produkter til brug i rumfartsindustrien. Væksten på toplinjen er blandt andet drevet af højere aktivitet i satellitindustrien og flere vundne kontrakter, skriver Rovsing.

Christian Rovsing


Alligevel viste driftsresultatet før af- og nedskrivninger, EBITDA, et minus på 0,1 mio. kr. i tredje kvartal, hvilket er en tilbagegang i forhold til overskuddet på 0,4 mio. kr. i samme periode sidste år.

Rovsing forklarer, at resultaterne var negativt påvirket af, at en række projekter har været forsinket, og at de samtidig har kostet flere ressourcer end ventet. Derudover har dækningsgraden været lavere end tidligere for alle produkter undtaget nøgleproduktet Solar Array Simulator, SAS.

Copehagen Stock Exchange.


Rovsing skruer en smule ned for forventningerne til sin EBITDA for hele året, da de nu melder en forventning på 0-2 mio. kr. i stedet for 1-3 mio. kr.
Rovsing fastholder til gengæld forventningen om en omsætning for hele året på 35-40 mio. kr.

RB Månedens aktie: Fødevareinvestorer tjente milliarder i juli

På aktiemarkedet falder Rovsing 15,1 pct. til 0,23 kr., men er fortsat oppe med 58 pct. i år. Selskabets markedsværdi er på 75 mio. kr.

rovsing

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen