Berlingske Business

Rovsing indgår distributionsaftale i Kina

rovsing

SSBV-Rovsing har indgået en distributionsaftale for det kinesiske marked, hvor der i de kommende år er indtil flere spændende udbud, fortæller selskabet i en meddelelse onsdag formiddag.

Aftalen er indgået med selskabet Shanghai Keliang Information Tech. & Eng. Co. og omhandler salg og distribution på det kinesiske marked af Rovsings Power SCOE-produkter til test af satellitter, fremgår det.

Shanghai Keliang beskrives som en veletableret kinesisk leverandør af land- og rumbaserede powertest og simuleringssystemer, og selskabet skal ifølge den nye aftale markedsføre, distribuere og sælge Rovsings produkter i Kina.

rovsing

- Aftalen kommer på et tidspunkt, hvor det kinesiske rumprogram starter en ny femårsplan, som vil føre til et betydeligt antal tilbud og projektbeslutninger over de næste et til to år, med leverancer forudset ultimo 2017 og i de efterfølgende år, skriver Rovsing i meddelelsen.

- I den seneste årrække har Kina investeret betydeligt i jordobservations-, meteorologiske og videnskabelige satellitter, som er de primære kunder til kundetilpasset testudstyr, fortsætter selskabet.

Rovsing-aktien stiger efter nyheden med 3,4 pct. til 0,18 kr.

rovsing

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen