Berlingske Business

Roen sænker sig over Færch-strid

Pix-f
Tineke Færch og hendes søn Erik Stener Færch håber på, at salget af Færch Plast kan begrave fortidens stridigheder. Foto:

Efter at Færch Plast er sat til salg, meddeler den sjællandske Færch-familie, at det forhåbentlig kan føre til fredeligere tider mellem de to fløje.

Den mangeårige strid mellem de to fløje i Færch-familien ser ud til at stilne af. I går satte familien i Jylland Færch Plast til salg. Men ifølge Børsen vidste familien på Sjælland, bestående af Tineke Færch og Erik Stener Færch, ikke noget om beslutningen.

Alligevel meddeler Stener Færch Gruppen, Tineke Færch og hendes søn Erik Stener Færch, i en pressemeddelelse, at de er tilfredse med salget af datterselskabet, der producerer plastemballage og udgør en stor del af aktiviteten i Færch Holding.

»Et salg af Færch Plast er samtidig et stort og tiltrængt skridt i retning af mere fredfyldte tider for medlemmerne af Færch-familien - men sandelig også for Færch Plast,« skriver Stener Færch Gruppen.

Tidligere havde Lone Færch, hendes søster Annemette og kusinen Merethe Færch forsøgt at få fuld kontrol over Færch Holding, der ejer emballageproduktionen i Holstebro. Men Tineke Færch mente, at blandt andet Færch Plast, der bliver set som selskabets guldæg, lå til at blive solgt til en alt for lav pris. Salget faldt derfor til jorden.

Men denne gang er der tilfredse toner i udmeldingen fra Stener Færch Gruppen.

»SFG har gennem flere år ønsket at afbryde samarbejdet med Lone Færch og Co., men det skulle selvfølgelig ske på reelle og rimelige vilkår«. 

Det er første gang i mange år, at der er enighed mellem de to dele af familien.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen