Berlingske Business

Rockwool: Uden vanskelige markeder kunne salget have været højere

rockwool
Arkivfoto. På trods af en række vanskelige markeder har Rockwool i fjerde kvartal 2016 leveret en salgsvækst på 1,9 pct. i lokal valuta, mens det for fjerde kvartal isoleret endte med en vækst på 0,8 pct. Foto:

På trods af en række vanskelige markeder har Rockwool i fjerde kvartal 2016 leveret en salgsvækst på 1,9 pct. i lokal valuta, mens det for fjerde kvartal isoleret endte med en vækst på 0,8 pct.

Det er generelt tilfredsstillende med tanke på fortsat modvind i Rusland og faldende omsætning i isoleringsdivisionen, Insulation, fortæller administrerende direktør Jens Birgersson oven på fredagens regnskab for fjerde kvartal af 2016.

»Jeg er meget tilfreds med fjerde kvartal. Det er et stærkt resultat og med en stærk toplinje i et marked, der ikke har været nemt.«

»På trods af det opnår vi en salgsvækst på 0,8 pct. i kvartalet og 1,9 pct. for helåret. Hvis vi ikke havde haft vanskeligheder på det russiske marked og markedet for teknisk isolering, så kunne vi formentlig have føjet 1-1,5 pct. til salgsvæksten. Så det er meget positivt,« siger Jens Birgersson.

Topchef Henrik Brandt, Royal Unibrew

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen