Berlingske Business

Rockwool spenderer en lille milliard i USA

Rockwool_opkoeb_Business
Overskrift
Rockwool har købt Chicago Metallic Corporation Foto:
 

Rockwool, der gør sig i produktion af isoleringsmateriale, har købt den amerikanske loftsproducent Chicago Metallic Corporation.

Det skriver Rockwool i en fondsbørsmeddelelse mandag eftermiddag.

Opkøbet står Rockwool i 780 mio. kr. eller 140 mio. dollar. Det amerikanske selskabet omsatte i 2012 for 139 mio. dollar og havde 600 ansatte. Chicago Metallic Corporation sælger arkitektoniske byggeprodukter som blandt andet metalpaneler og loftssystemer. Opkøbet skal indgå i Rockwools division ROCKFON.

»Dette opkøb komplementerer fint det eksisterende ROCKFON-forretningskoncept. Det vil give os mulighed for at tilbyde og udvikle mere komplette løsninger til vores kunder ved at tilbyde ikke blot loftspanelerne, men også det metal-skinnesystem, som er et væsentligt element i et nedhængt loftssystem. Derudover vil opkøbet sætte yderligere skub i koncernens loftsstrategi i Nordamerika og Asien og give en væsentlig fremskyndelse af den allerede igangværende ekspansion i disse regioner,« skriver divisionsdirektør i Rockwool Herman Voortman i meddelelsen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen