Berlingske Business
17:42

Rockwool præsterer fremgang på driften trods dalende salg

Billede
Stenuldsproducenten Rockwool kom ud af første kvartal 2016 med en omsætning på 494 mio. euro og et driftsresultat (EBIT) på 41 mio. euro. Foto:

Stenuldsproducenten Rockwool kom ud af første kvartal 2016 med en omsætning på 494 mio. euro og et driftsresultat (EBIT) på 41 mio. euro.

Årets tre første måneder endte dermed med et dårligere salg men et bedre driftsresultat end ventet af analytikerne, der på forhånd havde sigtet efter en omsætning på 506,0 mio. euro og et EBIT-resultat på 32,1 mio. euro for januar, februar og marts i år, viser estimater indsamlet af Ritzau Estimates.

Samtidig præsterede Rockwool i samme periode af 2015 en omsætning på 499,3 mio. euro og et EBIT-resultat på 26,1 mio. euro.

På bundlinjen leverede Rockwool i første kvartal af 2016 et resultat før og efter skat på henholdsvis 40 og 28 mio. euro mod analytikernes forventninger om et overskud på 28,0 mio. euro før skat og på 19,7 mio. euro efter skat.

Rockwool

I første kvartal af 2015 havde Rockwool realiseret et resultat før skat på 24,6 mio. euro og et nettoresultat på 17,6 mio. euro.

Rockwool meldte i 2015 ud, at udgifterne til isolationsproducentens spareplan ville påvirke dets regnskaber. Det meste skulle godt nok indgå i regnskabet for 2015. Men Rockwool har annonceret, at der skal afsættes 10 mio. euro til fratrædelsesudgifter i løbet af 2016.

24BUSRockwool-direktoer-Jen.jpg

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen