Berlingske Business

Rockwool overrasker og opjusterer

rockw_tredje_Business
Rockwool lander et lidt større resultat end forventet i tredje kvartal og opjusterer for hele året. Foto:

Isoleringskoncernen Rockwool opjusterer sine forventninger til resultatet for hele året i forbindelse med selskabets regnskab for tredje kvartal.

Rockwool venter nu et overskud på 800 mio. kr. for hele året mod tidligere ventet 700-750 mio. kr. Omsætningen ventes fortsat at lande »lidt højere« end i 2012, hvor omsætningen blev 14.664 mio. kroner.

Derudover venter Rockwool nu investeringer, eksklusive akkvisitioner, på 1350 mio. kr. mod den tidligere forventning om 1500 mio. kroner.

Analytikerne ventede allerede inden regnskabet for tredje kvartal et noget højere resultat end Rockwool selv. Konsensus inden regnskabet var således et overskud på 814 mio. kr. i 2013 på baggrund af en omsætning på 15.096 mio. kroner, viser estimater indsamlet af SME Direkt for Ritzau Finans.

Rockwool kom ud af tredje kvartal med en omsætning på 3937 mio. kr. samt et driftsresultat (EBITDA) på 711 mio. kr.

Byggeri_premium

 

Analytikerne havde på forhånd sigtet efter en omsætning på 4003 mio. kr. samt et EBITDA-resultat på 695 mio. kr. ifølge estimater indsamlet af SME Direkt for Ritzau Finans.

På bundlinjen leverede Rockwool et resultat før og efter skat på henholdsvis 441 og 309 mio. kr. mod analytikernes forventning om et overskud på 410 mio. kr. før skat og 283 mio. kr. efter skat.

I tredje kvartal 2012 omsatte Rockwool for 3875 mio. kr. og leverede et driftsresultat (EBITDA) på 688 mio. kr. Resultatet før skat i tredje kvartal i fjor blev 372 mio. kr., mens nettoresultatet var et plus på 257 mio. kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen