Berlingske Business

Rockwool opjusterer efter besparelser og lavere omkostninger

rockwool
Produktion af rockwool på fabrikken Rockwool i Ø. Doense ved Hobro. Foto:

Isoleringskoncernen Rockwool opjusterer forventningerne til indtjeningen i 2015 som følge af effektiviseringer og lavere omkostninger til energi, råvarer og transport.

Isoleringskoncernen Rockwool opjusterer forventningerne til indtjeningen i 2015 som følge af effektiviseringer og lavere omkostninger til energi, råvarer og transport.

Det oplyser selskabet i en meddelelse til fondsbørsen.

Rockwool regner nu med et driftsoverskud (EBIT) før nedskrivninger og omkostninger til selskabets besparelsesprogram på lidt over 170 mio. euro. Tidligere ventede selskabet et overskud på over 150 mio. euro.

Rockwool direktør Jens Birgersson

Ser man på omsætningen, venter Rockwool nu en salgsvækst på 1,2 pct. for hele året. De tidligere forventninger lød på en vækst på 1-2 pct. uden nævneværdig valutakurseffekt.

Selskabets salgsvækst blev dog ramt af negative valutakurseffekter på 1 pct. Rockwool, der har hjemme i Hedehusene, skriver, at salgsvæksten i fjerde kvartal landede på 2,2 pct.

Rockwool direktør Jens Birgersson

Rockwools spareprogram blev offentliggjort i slutningen af september sidste år og indeholdt blandt andet 500 fyringer. Det skal give besparelser på omkring 50 mio. euro årligt fra og med 2017.

Selskabet kommer 26. februar med regnskab for 2015, hvor de præcise tal for sidste år vil indgå.

Rockwool direktør Jens Birgersson

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen