Berlingske Business

Rockwool: Ny fabrik vil sikre tilstrækkelig kapacitet i US

gilles maria
Gilles Maria er CPO i Rockwool. Foto:

Rockwool nye fabrik i Mississippi i USA øger støt produktionen og i løbet af første kvartal ventes den at kunne nå et produktionsniveau, der overstiger salget. Det sagde Rockwools finansdirektør Gilles Maria på en telekonference efter offentliggørelsen af selskabets 2014-regnskab.

- Her i første kvartal kommer vi til at nå et niveau, hvor fabrikken kan levere mere, end vi kan sælge. Så der vil være kapacitet nok i 2015, sagde Gilles Maria om den amerikanske fabrik, der har været dyrere at indkøre - og mere tidskrævende - end selskabet oprindeligt havde ventet.

Rockwool ser meget lyst på markedsudsigterne i Nordamerika.

- Gruppen venter, at salget vil fortsætte med at vise en tocifret procentuel stigning, hjulpet af den yderligere kapacitet fra den nye fabrik i Mississippi. I lyste af de seneste fremskridt venter vi, at fabrikken vil nå normal produktionseffektivitet i 2015, skrev Rockwool i regnskabet.

20BUSBirgersson.jpg

Rusland

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen