Berlingske Business

Rockwool ligger lunt i svinget til dansk opsving

q
Produktion af rockwool på fabrikken Rockwool i Ø. Doense ved Hobro. Foto:

I Hobro står Rockwools nyrenoverede fabrik og 150 ansatte klar til at servicere det danske marked efter en totalrenovation til omtrent 500 mio. kr. Nu mangler opsvinget bare.

I Hobro står Rockwools nyrenoverede fabrik og 150 ansatte klar til at servicere det danske marked efter en totalrenovation til omtrent 500 mio. kr. Nu mangler opsvinget bare, skriver dagbladet Børsen.

rockwool

Niveauet for påbegyndt nybyggeri i Danmark er nemlig faldet, siden Rockwool påbegyndte fornyelsen for knap fire år siden. Antallet af nybyggede kvadratmeter løber op i 300.000 kvadratmeter om måneden ifølge tal fra Danmarks Statistik, hvilket er langt fra niveauet på 800.000 kvadratmeter, som var niveauet før boligboblen i 2006, og som bliver husket som de glade dage hos stenuldsproducenten.

- Vi havde selvfølgelig en helt klar forventning om, at markedet skulle forbedre sig væsentligt, siger den administrerende direktør hos Rockwool Scandinavia, Thomas Kähler, til Børsen, og bemærker, at markedet dog er begyndt at gå i den rigtige retning.

Produktion af rockwool på fabrikken Rockwool i Ø. Doense ved Hobro.

I 2006 og 2007 måtte Rockwool melde alt udsolgt og indføre kvoteordninger, og det er især den situation, Rockwool ønsker at undgå. Thomas Kähler kan ifølge avisen berette om vandrehistorier om folk, der overnattede på Rockwools parkeringsplads, og forsikrer om, at den situation ikke opstår igen, da Rockwool nu har tilstrækkelig kapacitet.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen