Berlingske Business
09:34Tyskland: PMI faldt i oktober

Roblon lancerer ny femårig strategi

roblon
Arkivfoto.

Strategien skal opfylde Roblons vision, der er at være den foretrukne leverandør til udvalgte kunder i selskabets to forretningssegmenter.

Roblon har udarbejdet en strategiplan for de kommende fem år - fra 2016/17 til 2020/2021.

»Strategien fastlægger forretningssegmenterne Roblon Engineering og Roblon Industrial Fiber som Roblons kerneforretning, hvor der er identificeret markante markedspotentialer,« oplyser selskabet i en meddelelse.

Forretningssegmentet Roblon Lighting indgår ikke fremover i selskabets kerneforretning og vil fremover behandles som en porteføljevirksomhed med henblik på frasalg.

Selskabet tilstræber, at der inden for strategiperioden 2016/17 - 2020/21 opnås grundlag for at kunne nå følgende årlige nøgletal under normale konjunkturforhold:

- En årlig omsætningsvækst (organisk) på minimum 7 pct.

- En EBIT-margin på minimum 10 pct.

- En årlig vækst i resultat per aktie på minimum 7 pct.

- Et afkast af den investerede kapital (ROIC) på minimum 15 pct. før skat.

Ledelsen fastholder sine forventninger til resultat før skat for 2015/16, der i årsrapporten for 2014/15 blev udmeldt i niveauet 25 mio. kr.

Men da Roblon Lighting fremadrettet drives som en porteføljevirksomhed med henblik på salg, vil selskabets totalomsætning i 2015/16 blive reduceret med cirka 20 mio. kr. til 230 mio. kr., som vil blive rapporteret under "ophørende aktivitet".

roblon

Strategien skal opfylde Roblons vision, der er at være den foretrukne leverandør til udvalgte strategiske kunder i selskabets to forretningssegmenter:

Roblon Engineering, der tilstræber en position som global markedsledende udbyder af produktionsudstyr og services til udvalgte strategiske kunder i tovværksindustrien. Desuden tilstræbes en position som nicheudbyder af udstyr til fremstilling og opvikling af kabler til den fiberoptiske kabelindustri samt øvrige udvalgte industrier.

Roblon Industrial Fiber, der tilstræber en position som totalleverandør af styrkeelementløsninger til udvalgte strategiske kunder i den fiberoptiske kabelindustri. Desuden tilstræbes en position som markedsledende udbyder af styrkeelementer til Offshore industrien.

Visionen ventes nået gennem både organisk vækst og tilkøb.

/ritzau/FINANS

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen