Berlingske Business

Roblon bremsede en smule op i seneste regnskab

TIL ARKIV ROBLON
Arkiv billede fra Roblon Foto:

Roblon oplevede en mindre tilbagegang i regnskabsåret 2013/14, hvor selskabet dog kom i mål inden for egne forventninger.

I indeværende regnskabsår, 2014/15, venter selskabet nogenlunde stilstand på toplinjen, mens bundlinjen ses skrumpe yderligere.

Roblon omsatte for 259,8 mio. kr. i 2013/14 mod 267,0 mio. kr. året før, mens driftsresultatet (EBIT) faldt til 51,3 mio. kr. fra 53,4 mio. kr. i regnskabsåret 2012/13.

Før skat realiserede selskabet et resultat på 53,3 mio. kr., mens nettoresultatet blev 40,4 mio. kr. De to tal skal sammenlignes med henholdsvis 54,1 mio. kr. og 41,0 mio. kr. i regnskabsåret 2012/13.

Roblons egne forventninger til regnskabsåret 2013/14 lød på en omsætning i den nedre del af intervallet 250-275 mio. kr. samt et resultat før skat i intervallet 35-45 mio. kr.

Selskabet foreslår efter årsregnskabet udbetaling af et udbytte på 12 kr. per aktie, svarende til samlet 21,5 mio. kr. - eller 53,2 pct. af nettoresultatet.

I regnskabsåret 2014/15 venter Roblon en omsætning på mellem 250 og 280 mio. kr. og et resultat før skat på mellem 40 og 50 mio. kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen