Berlingske Business

Peugeot får medvind af optimistiske meldinger fra formand

SWITZERLAND TRANSPORT GENEVA MOTOR SHOW
Foto:

Den franske bilproducent Peugeot-Citroën har pæn fremgang på aktiemarkedet mandag, efter at koncernens bestyrelsesformand i weekenden har sagt, at selskabet kan nå sine langsigtede målsætninger før tid.

Det skriver Bloomberg News.

I april sidste år præsenterede Peugeot-Citroën strategiplanen "Back in the Race", hvor et af målene blandt andet var, at selskabet i sin Automotive-division ville opnå en overskudsgrad på 2 pct. inden 2018.

Men Peugeot-Citroëns bestyrelsesformand, Louis Gallois, sagde i weekenden, at koncernen formentlig ville være i stand til at nå målet inden 2018. Sådan lød udmeldingen i hvert fald i et interview med den franske radiostation Europe 1 Radio.

De optimistiske toner fra formanden bliver modtaget positivt på børsen i Paris mandag, hvor Peugeot-aktien stiger 3,3 pct. til 15,71 euro. Det er samtidig nok til at placerer Peugeot-aktien i den øverste tiendedel af det brede fælleseuropæiske Stoxx 600 indeks, der består af godt 600 selskaber fordelt på 18 lande i Europa.

18BUSINDIA-LUXURYCARS.jpg

Trods udmeldingen er der dog et stykke til, at målet er indfriet. I 2014 havde Peugeot-Citroën således et driftsunderskud på 533 mio. euro i Automotive-divisionen, hvilket dog var en forbedring fra 2013, hvor underskuddet lød på 2104 mio. euro.

I interviewet med radiostationen Europe 1 Radio skulle Louis Gallois desuden have sagt, at han ser, at den franske stat, der er er storaktionær i Peugeot, forbliver i stalden så længe, at "de er nyttige".

Den franske stat sidder på 14,06 pct. af aktierne i bilkoncernen.

/ritzau/FINANS


21BUSford-focus.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen