Berlingske Business

Nye kontrakter får Rovsings omsætning til at stige

Rovsing
Søren Anker Rasmussen, direktør i Rovsing. Foto:

SSBV-Rovsing, der blandt andet laver teknologi til at rumfartsindustrien, har brugt den seneste tid på at få vekslet indholdet i salgspipelinen til kontrakter.

Derfor her tredje kvartal i det forskudte regnskabsår været præget af en høj tilbudsaktivitet, skriver selskabet om de første ni måneder i de forskudte regnskabsår 2014/15.

Og indsatsen ser ud til at have givet bonus. Selskabet kommer ud af de første ni måneder i det forskudte regnskabsår med en omsætning på 14,3 mio. kr. mod 10 mio. kr. for den tilsvarende periode året før. I samme periode er den primære drift (EBITDA) steget til et underskud på 1,3 mio. kr. mod et underskud på 2,2 mio. kr. i perioden 2013/14.

Danske Aktier

I slutningen af marts indgik Rovsing kontrakt med amerikanske Lockheed Martin Corporation om et projektsamarbejde vedrørende det danske selskabs "nyudviklede og markedsledende Solar Array Simulator produkt", oplyser selskabet.

Danskerne leverer et turn-key SAS system og uddannelse, mens Lockheed Martin prøver systemet af i sit test- og simuleringsmiljø.

- Det primære mål for SSBV-Rovsing ved dette projektsamarbejde er indtrængen på det amerikanske marked. Kontraktsummen udgør 438.500 dollar, og projektet forventes afsluttet inden 1. maj 2016, står der i regnskabet.

PIX-US-SPACE-SPACEX-DRAGON

Efter periodens udløb har Rovsing indgået en kontrakt på et system til U.S. Orion programmet. Rovsing forventer, at den samlede kontraktsum vil løbe op i omkring 7 mio. kr.

Alligevel rokker selskabet ikke ved forventningerne til hele året, hvor man fortsat forventer en omsætning, der er højere end 15,6 mio. kr. og et resultat, der er bedre end -9 mio. kr.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen