Berlingske Business

Ny topchef kører Velux i stilling til vækst og opkøb

Topbillede
Velux nye topchef, David Briggs, vil transformere den familieejede vinduesgigant, sætte vækst på agendaen og åbne vinduet for nye opkøb. Det er en del af en ny 2021-strategi. Foto:

Velux nye topchef, David Briggs, vil transformere den familieejede vinduesgigant, sætte vækst på agendaen og åbne vinduet for nye opkøb. Det er en del af en ny 2021-strategi.

Det skriver Jyllands-Posten Erhverv.

Efter flere år med stagnation vil Velux nye topchef, David Briggs, sætte skub i væksten. Det skal ske ved, at vindueskæmpen får større muskler inden for det kommercielle område.

Briggs håber, at selskabet kan vokse med 5 pct. i 2018.

»Hvis vi opnår vækst på 5 pct. i år, vil vi åbne en flaske champagne. Så vil vi have overgået vores forventninger,« siger David Briggs til Jyllands-Posten Erhverv.

Selvom Velux vil fokusere på et nyt forretningsområde, vil selskabet stadig holde sig til at producere ovenlysvinduer. Til gengæld sidder ledelsen klar, hvis muligheder for opkøb skulle byde sig.

»Vi tror, at vi kan få mere fart på salget; både med de produkter, vi selv har udviklet, og gennem opkøb. Hvis vi finder den rette virksomhed, og den er til salg til den rette pris, er vi interesserede,« siger topchefen.

David Brigss overtog ved årsskiftet posten fra Jørgen Tang-Jensen, der var Velux topchef igennem 17 år.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen