Berlingske Business

Ny ejer garanterer nøglerolle til Cheminova

Aktionærer i Cheminova vil have forklaring på fabrikkens aktiviteter i Indien efter DR TV-dokumentar. Cheminova, Harboøre Tange. Foto:

Topchefen i amerikanske Food Machinery Corporation (FMC) fastslår, at selskabet ikke har købt danske Cheminova for at lukke virksomheden ned.

Industriklenodiet skal derimod spille en hovedrolle i at styrke FMC's globale position. Desuden skal der laves besparelser via en fælles salgsorganisation samt back office-funktioner.

Det skriver Dagbladet Børsen.

- Cheminova giver os adgang til markeder og nye produkter, vi ikke havde adgang til tidligere. Cheminova gør os langt større på markeder som Indien og Australien. Men også i Brasilien vil vi opnå en milliardforretning tilsammen. Så alt i alt får vi et større, globalt fodaftryk, siger FMC's koncernchef Pierre Brondeau i sit første interview siden overtagelsen.

Auriga holder generalforsamling

Insektmidler og ukrudtsmidler til afgrøder som bomuld, sukkerrør og sojabønner udgør kernen i FMC's forretning. Cheminova står tilgengæld særligt stærkt, når det gælder svampemidler. Tilsammen kan de tilbyde kunderne én samlet løsning. FMC har en omsætning på 20 mia. kr., hvilket er tre gange så meget som Cheminova.

30BUSbrian-bech-nielsen-bag.jpg

29BUSBrian-Bech-Nielsen.jpg

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen