Berlingske Business

Novos nye pengemand er brændt varm på dansk paradeindustri

Laundromat
Foto:

Danmarks klart største pengetank ser masser af investeringsmuligheder, selvom priserne for tiden er tårnhøje.

Han har allerede brugt et tocifret milliardbeløb på at investere i virksomheder, men det er kun begyndelsen. Britiske Kasim Kutay har som adm. direktør sat fut under kedlerne i den stenrige pengetank Novo Holdings, skriver Finans.

Når de næste milliarder skal rulle, ser Kasim Kutay, der er født i Egypten og har rødder i både Syrien og Tyrkiet, store muligheder.

Indtil videre har den danske paradeindustri, høreapparatsektoren, kun tiltrukket begrænset opmærksomhed hos Novo Holdings, når man kigger på selskabets investeringer, men det kan måske snart ændre sig.

»Vi kan rigtig godt lide høreapparatindustrien. Vi ejer jo Sonion, så vi er yderst velbevandrede i høreapparatindustrien, hvor de fundamentale ting ser ekstremt interessante ud,« siger Kasim Kutay til Finans.

Sonion udvikler og producerer komponenter til høreapparater og headsets.

I investeringsbanken Carnegie ser man både fordele og ulemper ved et eventuelt indtog i den lukrative industri.

»Udfordringen kan ligge i, at Novo Holdings i forvejen ejer Sonion, som er blandt verdens førende leverandører til høreapparatproducenterne. Det kunne Sonions største konkurrent Knowles udnytte til at markedsføre sig som uafhængig leverandør,« siger Niels Granholm-Leth, aktieanalysechef i Carnegie, til Finans.

Kasim Kutay har siden den 1. september 2016 stået i spidsen for pengetanken, som i offentligheden mest er kendt for at eje store ejerandele i medicinalselskabet Novo Nordisk og enzymkoncernen Novozymes.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen