Berlingske Business

Novenco vinder kopisag i Kina

novenco
Novenco har vundet en sag over Kina. PR-foto.

Novenco har netop vundet en kopisag i Kina mod et kinesisk firma.

- Det er blevet værd at slås for sine rettigheder i Kina nu, konstaterer Peter Holt, teknisk direktør i landdelen af Novenco med »efternavnet« Building & Industry. Det er nye toner i landet, der ellers har været kendt for at sprøjte kopivarer ud.

Det skriver Sjællandske.

US-IT-INTERNET-FACEBOOK-LIFESTYLE-FILES

Striden har ikke så meget drejet sig om varer, men om navn, logo og markedsføring. Et kinesisk firma indenfor ventilation har haft Novenco som en del af sit navn og har kopieret Novencos logo ned til mindste detalje. Det kinesiske firma har markedsført sig på flere af Novencos markeder.

01BUSKevin-Day---MarkMonito.jpg

- Vi var bange for, at kunderne skulle gå forkert, og at det skulle gå ud over vores gode omdømme ude i verden, forklarer Peter Holt om baggrunden for sagen. Han har de seneste 10 år haft ansvaret for kopisager i begge de danske Novenco-selskaber og betragter dette som en meget vigtig sejr.

Apple

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen