Berlingske Business

NKT-konkurrent halverer overskuddet

TIL BM 1/4 LOGOER FLAG MV. F
Skiltning til firmaet NKT, Nordisk kabel og tråd. Foto:

Den italienske kabelproducent Prysmian, der ligesom NKT Cables producerer kabler til industrien, kom ud af første halvår med et stort fald i overskuddet forårsaget af krise i den europæiske byggeindustri.

Omsætningen faldt 7,5 pct. til 3622 mio. euro fra 3916 mio. euro i samme periode sidste år, mens driftresultatet faldt 24,6 pct. til 134 mio. euro fra 178 mio. euro i 2012. På bundlinjen blev overskuddet mere end halveret og faldt til 41 mio. euro fra 89 mio. euro.

Årsagen skal især findes i et svært marked i Europa og usikkerhed omkring den politiske opbakning til bredbåndsudbredelsen i Nord- og Sydamerika. Selskabet forventer en forbedring i andet halvår efter at have set tegn på en genopretning i andet kvartal.

- I andet kvartal af 2013 så vi en stigning i både omsætningen og profitabiliteten i forhold til første kvartal, men vi ligger fortsat under niveauet fra 2012, forklarer Prysmians administrerende direktør, Valerio Battista, i selskabets regnskab.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen