Berlingske Business

NKT klarer sig bedre end forventet

nkt
NKT Kabel Foto:

NKT Holding klarede sig lidt bedre end ventet i fjerde kvartal 2014 målt på det operationelle EBITDA før engangsposter.

Koncernen opnåede i perioden et operationelt EBITDA før engangsposter på 421 mio. kr. Ifølge et estimat, som SME Direkt havde indsamlet for Ritzau Finans, havde analytikerne ventet et resultat på 363 mio. kr.

NKT foreslår et udbytte på 4 kr. per aktiet for 2014.

NKT’s division for rengøringsmaskiner, Nilfisk-Advance, kom ud af fjerde kvartal 2014 med et overskud af primær drift (operationelt EBITDA) på 227 mio. kr.

Dermed klarede divisionen sig bedre end ventet. Ifølge SME Direkt var der ventet et operationelt driftsresultat (EBITDA) på 206 mio. kr.

epaselect POLAND ECONOMY

NKT Holding venter i 2015 en konsolideret organisk vækst på 3 pct. og en operationel EBITDA-margin (opgjort på baggrund af standardmetalpriser) på 10,6 pct. Den blev 9,6 pct. i 2014.

Det fremgår af selskabets regnskab for 2014.

Selskabets forventninger til Nilfisk-Advance er en organisk vækst på 5 pct. og en operationel EBITDA-margin på 11,7 pct., hvilket er på niveau med 2014, mens der for NKT Cables ventes en flad organisk vækst og en operationel EBITDA-margin på 8,5-9,0 pct., en forbedring på 0,5-1,0 pct.point.

NKT Holdings kabeldivision, NKT Cables, klarede sig en del bedre end ventet i fjerde kvartal. Divisionens fik et driftsresultat (operationelt EBITDA) på 185 mio. kr.

Analytikerne havde ifølge SME Direkt et EBITDA-resultat på 145 mio. kr.

ATP køber Dongaktier via skattely DONG Regnskab

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen