Berlingske Business

NKT har stigende salg og driftsindtjening

billede
I forbindelse med kvartalsregnskabet justerer NKT Holding forventningerne til hele 2016, hvor selskabet nu venter en negativ organisk vækst på 2-3 pct. og en operationel EBITDA-margin på omkring 9,6 pct. Foto:

NKT Holding havde fremgang målt på toplinjen, og driftsindtjeningen før af- og nedskrivninger, det operationelle EBITDA, gik frem.

Koncernomsætningen opgjort i standardmetalpriser steg til 457,4 mio. euro fra 438,5 mio. euro i tredje kvartal sidste år. Den organiske vækst opgøres til 2 pct.

Endvidere blev det operationelle EBITDA-resultat forbedret til 47,4 mio. euro fra 36,7 mio. euro i samme kvartal året før.

- Det finansielle resultat for tredje kvartal var tilfredsstillende og var baseret på organisk vækst og øget indtjening i både Nilfisk og NKT Cables, siger koncerndirektør Michael Hedegaard Lyng og uddyber:

GERMANY WIND ENERGY


- Overordnet bestod kvartalet af en række milepæle for NKT inklusive implementering af en ny organisationsstruktur i Nilfisk som skal drive vores vækstambitioner og som samtidig gør det muligt at spare EUR 35 mio., kombineret med NKT Cables' køb af ABB HV Cables og salg af ikke-kerneforretningerne Automotive og Kina.

I forbindelse med kvartalsregnskabet justerer NKT Holding forventningerne til hele 2016, hvor selskabet nu venter en negativ organisk vækst på 2-3 pct. og en operationel EBITDA-margin på omkring 9,6 pct.
Tidligere ventede selskabet en flad organisk vækst og en EBITDA-margin på niveau med de 9,4 pct., det realiserede i 2015.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen