Berlingske Business

NKT har gennemført køb af Ericssons energikabelaktiviteter

nkt
Thomas Hofman-Bang, administerende direktør i NKT (i midten). Foto:

NKT Cables har gennemført erhvervelsen af Ericssons energikabelaktiviteter,meddeler førstnævnte, efter at de relevante konkurrencemyndigheder har godkendt den tidligere annoncerede købsaftale.

NKT offentliggjorde i starten af maj, at der var indgået en betinget købsaftalepå 250 mio. skr., svarende til 220 mio. kr., og at forventningen var, at købet kunne gennemføres i begyndelsen af tredje kvartal.



Omsætningen i Ericssons kabelafdeling var i 2012 i markedspriser på cirka 1,3mia. kr., oplyste NKT. Opkøbet skal bidrage til NKT Cables' position på markedet for mellem- og lavspændingskabler i Norden.

»Akkvisitionen er et centralt element i NKT Cables’ vækststrategi for forretnings enheden "Products", som fokuserer på at styrke NKT Cables’ markedsposition indenfor mellem- og lavspændingskabler på udvalgte markeder. Købet af Ericssons energikabelaktiviteter vil tilføre en række unikke produkter til sortimentet, styrke udviklingskompetencerne for nye og innovative energiløsninger samt forbedre muligheden for at servicere de nordiske kunder«, skrev NKT i forbindelse med offentliggørelsen af købsaftalen.

Cirka 320 ansatte samt en fabrik i Falun i Sverige indgår i handelen.

»Gennem vores dialog med Ericsson har vi mærket en stor kulturel lighed mellemde to virksomheder, der begge har en lang historik i kabelbranchen. Vi glæder ostil at byde de nye kolleger velkommen i NKT Cables, og vi ser frem til at fortsætte vores stærke tradition for at skabe innovative og miljøvenligekabelløsninger«, udtalte Marc van't Noordende, administrerende direktør i NKTCables, dengang.

Opkøbet påvirker ikke NKT's forventninger til hele 2013, men ventes at "bidrage positivt" fra 2014.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen