Berlingske Business

NKT-chefen: Et naturligt skridt at ændre struktur

NKT ser flad udvikling i 2013
Thomas Hofman-Bang. Foto:

NKT's administrerende direktør Thomas Hofman-Bang har længe vidst, at en strukturændring for Holding-selskabet var under opsejling, og tager med udgangen af august afsked med sin arbejdsplads gennem de seneste 13 år.

- Jeg har vidst, at det var det naturlige skridt, siden vi solgte Flexibles sidste år. Vi har igennem længere tid arbejdet med strukturændringen, som er meget logisk og ligger lige for med den fokusering, som koncernen har arbejdet på i lang tid, siger Thomas Hofman-Bang til Ritzau Finans.

- Det er selvfølgelig vemodigt. Jeg har været her i 13 år og synes, at det er en fantastisk virksomhed. Men omvendt har jeg også selv været med til at drive den strukturforandring, fordi det der det, der giver mening. Jeg er fuldstændig enig i, at det er det, vi skal, og har støttet og været med til drive den forandringsproces, tilføjer Hofman-Bang.

Om timingen siger han, at NKT er i god gænge og viser en "ganske god" resultatudvikling.

- Vi har ledelsesforholdene på plads, og den transformation i Cables, som vi har gennemført de seneste år, er ved at være på plads. Derudover har vi styrket bestyrelsen med de kompetencer, som vi tog ind i marts, og strukturen med to store ben og det lille Photonics gør, at der er et ledelseslag for meget, og derfor er det helt naturligt, at der bliver direkte reference fra forretningsområderne til bestyrelsen, siger Thomas Hofman-Bang.

Han har endnu ikke taget stilling til, hvad han fremover skal beskæftige sig med.

- Nu skal det her kapitel lukkes, og så vil jeg kaste mig over nye udfordringer, siger han.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen