Berlingske Business

Nilfisk-topchef: Taber markedsandele i USA

nilfisk
Nilfisk har tabt markedsandele i USA. Arkivfoto. Foto:

NKT's Nilfisk har tabt markedsandele i USA i tredje kvartal. Det erkendte Nilfisks administrerende direktør, Jonas Persson, på en telekonference efter offentliggørelsen af selskabets resultater for de tre måneder frem til udgangen af september.

I regionen Amerikas havde Nilfisk i tredje kvartal en negativ organisk vækst på 3 pct., hvilket står i kontrast til, hvad selskabets amerikanske konkurrent Tennant har opnået i samme periode.

- Vi er ikke glade for de minus 3 pct., og vi mister også markedsandele i USA i tredje kvartal, hvor Tenneant uden tvivl har outperformet os, sagde Jonas Persson på torsdagens telekonference.

NKT

NKT forklarer, at der i Americas i tredje kvartal blev opnået positiv organisk vækst i adskillige segmenter og markeder, hvilket dog blev udlignet af lavere salg gennem amerikanske forhandlere.

Tennant havde i sit regnskab for tredje kvartal en organisk salgsvækst på 8,3 pct. i Americas.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen