Berlingske Business

Nilfisk: Stærk vækst i EMEA gav stigende omsætning i tredje kvartal

TIL BM 4/4 LOGOER FLAG MV. F
Arkivfoto: Rengøringsmaskineproducenten Nilfisk, der er en del af industrikonglomeratet NKT, havde i tredje kvartal 2017 en stærk vækst i Europa, Mellemøsten og Afrika (EMEA), og det førte til en stigende omsætning på linje med selskabets forventninger. Foto:

Rengøringsmaskineproducenten Nilfisk, der er en del af industrikonglomeratet NKT, havde i tredje kvartal 2017 en stærk vækst i Europa, Mellemøsten og Afrika (EMEA), og det førte til en stigende omsætning på linje med selskabets forventninger.

Det fremgår af foreløbige regnskabstal for perioden forud for opsplitningen af selskabet, der ventes at ske i denne uge.

»Den stigende omsætning var drevet af stærk organisk vækst i EMEA på 10,6 pct. - især i private label-segmentet. Eksklusive private label-omsætning var den organiske vækst i EMEA 3,3 pct.«

»Den organiske vækst i APAC var svagt negativ, og i Americas var den flad. Det skal sammenlignes med organisk vækst på 11 pct. i samme periode sidste år.«

NKT-opslitning

»I Specialty-segmenterne rapporterede Specialty Professional svagt positiv vækst, mens Specialty Consumer rapporterede negativ organisk vækst på 13,9 pct.,« skriver NKT i selskabsmeddelelsen.

Nilfisk havde i tredje kvartal en omsætning på cirka 253 mio. euro og en organisk vækst på 3,4 pct., hvilket er på linje med selskabets forventninger.

Rengøringsmaskineproducenten fastholder da også sine finansielle forventninger til hele 2017 om en organisk vækst på 2-4 pct. og en EBITDA-margin før særlige poster på 11-11,5 pct.

Energi Støtte til sort energi overgår sol og vind

NKT afholder ekstraordinær generalforsamling tirsdag, hvor der skal stemmes om en fraspaltning af Nilfisk, som forventes at blive godkendt.

Første handelsdag for Nilfisk som selvstændigt selskab ventes derefter at blive torsdag 12. oktober, såfremt fraspaltningen godkendes.

NKT-aktien falder tirsdag formiddag med 0,3 pct. til 553,50 kr.

/ritzau/FINANS

Trods omlægning lever Nilfisk-ejer op til forventningerne NKT-o

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen