Berlingske Business

Nilfisk køber newzealandsk rengøringskæde

TIL BM 3/4 LOGOER FLAG MV. F
NILFISK ´S FIRMAFLAG. Foto:

Nilfisk har købt Kerrick, der sælger og distribuerer kommercielt og industrielt rengøringsudstyr i området omkring Australien og New Zealand.

Det skriver NKT i en pressemeddelelse.

Opkøbet er en del af Nilfisks vækststrategi om at spille en større rolle i industrien for rengøringsudstyr. Med købet af Kerrick vil Nilfisks position i regionen omkring Australien og New Zealand desuden blive styrket, vurderer selskabet

17BUSkibisa.jpg

- Vi søger løbende efter muligheder for at udvide vores forretninger ved hjælp af organisk vækst og via opkøb. Kerricks produkt-portefølje spiller godt sammen med vores, og dette opkøb giver os mulighed for at bedrive professionelt salg og service i især New Zealand, siger Jonas Persson, administrerende direktør for Nilfisk Group.

Kerrick blev grundlagt i 1937 og har været en familieejet virksomhed med hovedkontor i Auckland, New Zealand, med fem forgreninger i henholdsvis New Zealand og Australien.

Opkøbet fandt sted 1. juli.

/ritzau/FINANS

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen