Berlingske Business
12:14Novo Nordisk trækker dansk eliteindeks i gedigent plus

Nilfisk gik frem trods tidligt påske og koldt forår

Nilfisk
NKT's division for rengøringsmaskiner, Nilfisk, kom ud af første kvartal 2016 med en omsætning på 255,4 mio. euro og et operationelt EBITDA-resultat på 27,2 mio. euro. På billedet ses den adm. direktør, Ole E. Jacobsen. Foto:

NKT's division for rengøringsmaskiner, Nilfisk, kom ud af første kvartal 2016 med en omsætning på 255,4 mio. euro og et operationelt EBITDA-resultat på 27,2 mio. euro.

Dermed løftede divisionen omsætningen fra 241,0 mio. euro i samme periode sidste år, mens det operationelle EBITDA-resultat steg fra 24,3 mio. euro.

NKT

»Særligt Emea var påvirket af en tidlig påske, som betød to arbejdsdage færre end i første kvartal 2015, og et køligt forår, som havde betydning for salget til byggemarkeder. Udrulningen af Commercial Excellence fortsatte og yderligere, specifikke investeringer blev foretaget i salg og service,« fortæller NKT i forbindelse med regnskabet.

nilfisk

Tabel med Q1-tal for Nilfisk:

Mio euro Q1 2016 Q1 2015

  • Omsætning 255,4 241,0
  • Operationelt EBITDA 27,2 24,3
  • Operationel EBITDA-margin, % 10,7 10,1

nilfisk

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen