Berlingske Business

Niels Svenningsen fratræder som CEO i Netcom

Niels Svenningsen
Niels Svenningsen Foto:

Niels Svenningsen har besluttet at fratræde sin stilling som administrerende direktør for GN Netcom på grund af "familiære årsager."

René Svendsen-Tune, der har siddet i GN's betyrelse, er udpeget som som ny administrerende direktør for GN Netcom og medlem af GN Store Nords direktion med effekt fra 1. april. René Svendsen-Tune udtræder af bestyrelse med effekt fra i dag, fredag. Det oplyser GN Store Nord fredag eftermiddag.

Niels Svenningsen startede i GN Netcom i december 2013. Han vil i samarbejde med René Svendsen-Tune sikre en glidende overgang.

- Vi er kede af, at Niels fratræder. Han har gjort en stor indsats for virksomheden i sin tid som administrerende direktør. Han har sikret en solid lancering af vores nye og meget unikke produkter og positioneret virksomheden til at kunne opnå endnu stærkere resultater i fremtiden, siger GN Store Nords bestyrelsesformand, Per Wold-Olsen, i en meddelelse til fondsbørsen.

Han udtrykker dog også glæde over, at René Svendsen-Tune - med mere end 20 års ledelseserfaring fra teknologisektoren og dybdegående viden om GN Netcoms vigtigste forretningsområde - kan træde til.

Han kommer til GN Netcom fra en stilling som præsident og medlem af direktionen i Nokia Networks med ansvar for Europa og Latinamerika. René Svendsen-Tune var præsident og administrerende direktør for Teleca, inden han tiltrådte stillingen i Nokia Networks. Dertil har han siddet i GN Store Nords bestyrelse siden 2007.

- Da Niels fratræder, er jeg yderst tilfreds med, at René har mulighed for og er villig til at acceptere jobbet som administrerende direktør for GN Netcom. René stopper i sit nuværende job som præsident for Nokia Networks i slutningen af marts og kan indtræde direkte som administrerende direktør i GN Netcom, siger bestyrelsesformand Per Wold-Olsen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen