Berlingske Business

MT Højgaard vinder kontrakt på svensk bro

Jernbanebroen i Aalborg mangler stadig.: Siden Jernbanebroen i m
Arkivfoto: MT Højgaard. Foto:

MT Højgaard skal med Skanska bygge bro over Göta Älv.

Det danske selskab skal være med til at bygge Hisingsbron over elven i et joint venture, hvor MT Højgaard indgår med 30 pct., mens Skanskas andel i samarbejder er de resterende 70 pct. For MT Højgaard er andel på kontrakten 591 mio. svenske kr. svarende til 464 mio. kr.

Det er Göteborg Stad Trafikkontoret, der har valgt de to entreprenørselskaber. Og broen er en løftebro, som skal forbinde det centrale Gøteborg med Hisingen. Broen skal stå færdig i 2022 og omfatter bil- og sporvognstrafik samt en tilhørende cykel- og gangsti.

Billede

MT Højgaard er udpeget til at producere og installere stålarbejde og mekanik, der blandt andet omfatter overbygning og pyloner.

Den samlede kontrakt har en værdi på 1,97 mia. svenske kr.

»Opgaven vil ikke isoleret set påvirke koncernens omsætning og resultat i indeværende år og giver ikke anledning til at ændre de tidligere offentliggjorte forventninger til den økonomiske udvikling, oplyser MT Højgaard.

Pix: Thule-basen

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen