Berlingske Business

Monsanto skuffer voldsomt og falder i formarkedet

Verdens største producent af såsæd, amerikanske Monsanto, der samarbejder med Novozymes inden for produkter til landbruget i det fællesejede selskab BioAg, skuffede voldsomt i selskabets fjerde kvartal.

Skuffelsen forplanter sig ind i indeværende regnskabsår - 2015/2016.

Underskuddet per aktie af de fortsættende aktiviteter blev 19 cent, mens analytikere ifølge Bloomberg News havde ventet et tab på 3 cent per aktie.

For regnskabsåret 2015/2016, der begyndte primo september, venter Monsanto et overskud på 5,10-5,60 dollar per aktie, mens estimaterne fra analytikerne lød på 6,22 dollar.

To år i træk med faldende priser på majs og sojabønner har reduceret landmændenes indtægter, hvilket har kostet Monsanto salg af selskabets såsæd, skriver Bloomberg News.

Monsanto bekræftede den tidligere spareplan om at reducere omkostninger for at fordoble indtjeningen per aktie i perioden fra 2014-2019.

Selskabet har også annonceret et aktietilbagekøbsprogram, efter at selskabet fik en kurv af schweiziske Syngenta, som man forsøgte at købe op tidligere på året.

Monsanto-aktien falder i formarkedet i USA med 2,7 pct. til 85,17 dollar.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen