Berlingske Business

Mitsubishi dropper mulighed for majoritet i MHI Vestas

MITSUBISHI/VESTAS
Arkivfoto: Japans Mitsubishi Heavy Industries logo. Foto:

Mitsubishi Heavy Industries vil ikke sætte sig tungt på havmølleselskabet MHI Vestas Offshore Wind, som det ejer sammen med Vestas.

Det japanske selskab dropper nemlig at udnytte sin option til at ændre ejerandelen i MHI Vestas, fortæller Vestas i en meddelelse til fondsbørsen.

»Vi er overbeviste om, at uændret ejerskabsfordeling er den bedste måde at understøtte den fortsatte udvikling for MHI Vestas Offshore Wind og samtidig vise det stærke partnerskab og ligeværdige bidrag fra de to moderselskaber over for markedet«, siger Michisuke Nayama, President og administrerende direktør for Energy & Environment i Mitsubishi Heavy Industries, ifølge meddelelsen.

MITSUBISHIMOTORS-REGULATIONS/

Dermed vil hver af selskaberne fortsat eje 50 pct.

»Der er et fremragende samarbejde mellem MHI og Vestas i joint venture-selskabet, hvis forretning udvikler sig i henhold til planen. Vi har fra starten sagt, at den præcise ejerskabsstruktur ikke har nogen reel indflydelse på den daglige drift, og det vil forblive tilfældet med MHI's beslutning«, istemmer Vestas' administrerende direktør, Anders Runevad.

MITSUBISHIMOTORS-REGULATIONS/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen