Berlingske Business

MHI Vestas opruster med 70 nye medarbejdere på Isle of Wight

Vestas får sin hidtil største ordre i år
ARKIVFOTO 2014 af Vestas vindmølle Foto:

Vestas-joint venturet med Mitsubishi, MHI Vestas Offshore Wind, der producerer havvindmøller, annoncerede tirsdag 70 nye job på sin vingeproduktionsfacilitet på britiske Isle of Wight.

Beslutningen vækker ikke overraskende glæde hos den britiske minister for international handel, Greg Hands.

»MHI Vestas Offshore Winds beslutning om at øge antallet af produktionsmedarbejdere på deres facilitet på Isle of Wight er fantastisk nyt. Som en producent af den seneste generation af offshorevindmøllevinger spiller de en vital rolle i Storbritanniens offshorevindindustri,« siger Greg Hands og tilføjer:

»Jeg ser frem til at se disse vinger i Storbritannien og europæiske projekter i fremtiden, startende med udvidelsen af Burbo Bank-vindmølleparken.«

06BUSVESTAS-161551.jpg

Det fremgår af en meddelelse på vindmølleproducentens hjemmeside. Her fortæller MHI Vestas også, at det er "on track" i forhold til med tiden at levere op til 800 job og investeringer på 200 mio. pund i Storbritannien som led en bredere industriel strategi.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen