Berlingske Business

Mattel lancerer første Barbie-dukke med hijab

GLAMOUR/WOMEN OF THE YEAR
Den kvindelige fægter Ibtihaj Muhammad har inspireret Mattel til at lave en Barbie-dukke med hijab.  Foto:

Den kvindelige fægter Ibtihaj Muhammad har inspireret Mattel til at lave en Barbie-dukke med hijab.

Den amerikanske legetøjsproducent Mattel, der blandt andet står bag de ikoniske Barbie-dukker, har lanceret en Barbie med hijab.

Det offentliggjorde firmaet mandag.

Dukken, der altså får et tørklæde rundt om hovedet, er inspireret af den kvindelige, amerikanske fægter Ibtihaj Muhammad, der sidste år vandt en bronzemedalje ved OL i Rio.

Ud over den traditionelle hovedbeklædning er dukken iklædt fægteudstyr.

- Vi er så glade for at kunne ære Ibtihaj Muhammad med denne unikke Barbie-dukke. Ibtihaj inspirerer kvinder og piger over hele verden til at bryde grænser, skriver Mattel på Twitter gennem en officiel Barbie-konto.

Opslaget viser samtidig et billede af Ibtihaj Muhammad sammen med dukken. Barbie-dukken er iført en hvid fægtedragt og en kårde. Derudover har den en hjelm under armen og et hvidt tørklæde om hovedet.

Dukken bliver en del af Barbies "Sheroes"-samling.

Samlingen består af "kvindelige helte, der inspirerer piger til at bryde grænser og til at udvide mulighederne for kvinder over hele verden".

Og 31-årige Ibtihaj Muhammad betegner dukken som en "drøm, der går i opfyldelse".

- Tak til Mattel for at gøre mig til den nyeste del af "Sheroes"-familien. Jeg er stolt over at vide, at små piger over hele verden kan lege med en Barbie, der har valgt at iklæde sig hijab.

- Det er en barnedrøm, der går i opfyldelse, skriver hun på Twitter.

Den nye Barbie-dukke forventes at blive sat til salg i efteråret 2018.

/ritzau/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen